Eigenschappen en voordelen
Krachtige lage emissie dieselmotoren stellen aanzienlijk hogere eisen aan motorolie. Compacter gebouwde motoren, gebruik van intercoolers en turboladers verhogen de mechanische en thermische druk op het smeermiddel. Lage emissie motortechnologieën, zoals de hogere brandstofinjectiedruk, vertraagde timing en nabehandelingsapparatuur verlangen een betere prestatie van de olie op gebieden zoals oxidatiestabiliteit, roetverspreiding, vluchtigheid en compatibiliteit met nabehandelingsapparatuur. De geavanceerde technologie in Mobil Delvac XHP Ultra LE 5W-30 levert voortreffelijke prestaties en biedt bescherming voor uitlaatsystemen die zijn uitgerust met DPF. Aanbevolen voor gebruik met biodiesel, biedt uitstekende oxidatiestabiliteit en schone zuigers. De belangrijkste voordelen zijn:
Eigenschappen |
Voordelen en mogelijke voordelen |
Uitstekende bescherming tegen indikken van de olie, afbraak van de olie, neerslag bij hoge temperaturen en slibopbouw |
Draagt bij aan een lange levensduur van de olie overeenkomend met door OEM aanbevolen verversingsintervallen Bevordert het voorkomen van vastzittende zuigerveren voor een betere bescherming en efficiëntie van de motor |
Uitstekende bescherming tegen slijtage, schuren, polijsten (bore polishing) en corrosie |
Bevordert minder slijtage bij zware bedrijfsomstandigheden voor een lange levensduur van de motor |
Uitstekende vloeibaarheid bij lage temperaturen |
Draagt bij aan uitstekende verpompbaarheid en circulatie waardoor werking in koude klimaten mogelijk is Bevordert slijtagebescherming bij het starten van de motor in koude temperaturen |
Geavanceerd "laag as" component |
Helpt de efficiency te verbeteren en verlengt de duurzaamheid van emissie uitlaatsystemen die zijn uitgerust met DPF |
Geavanceerde viscosimetrie van de formulering . SAE 5W-30 . Afschuifstabiliteit ten behoud van viscositeitsklasse . Zeer lage vluchtigheid |
Mogelijk lager brandstofverbruik van motorolie met een hogere viscositeitsklasse zonder dat de duurzaamheid van de motor in gevaar komt (mogelijk brandstofrendement afhankelijk van type voertuig en rij-omstandigheden) Bevordert beheersing van de afbraak van de viscositeit en olieverbruik bij zware belasting en bedrijfsomstandigheden met een hoge temperatuur |
Toepassingen
Aanbevolen door ExxonMobil voor gebruik in:
• De laatste generatie MB vrachtwagens en bussen die smeermiddelen met MB-goedkeuring 228.51 vereisen
• Motoren in commerciële voertuigen en bussen (alleen in regio's waar brandstof met een super laag fosforgehalte gebruikt worden) zonder particulate filters waarvoor conventionele SAPS-olie met MB-goedkeuring 228.5 aanbevolen worden (raadpleeg altijd MB-Blad 223.2 en de eigenaarshandleiding van het voertuig).
• De laatste generatie MAN vrachtwagens en bussen die smeermiddelen met MAN-goedkeuring 3677 vereisen
• Motoren in commerciële voertuigen en bussen (alleen in regio's waar brandstof met een super laag fosforgehalte gebruikt worden) zonder particulate filters waarvoor conventionele SAPS-olie met MAN M 3277 & M 3275-1 goedkeuring aanbevolen worden (raadpleeg altijd de eigenaarshandleiding van het voertuig).
• Lichte en zware trucks op de weg
• Moderne zware motoren die uitgerust zijn met een Diesel Particulate Filter (DPF) in overeenstemming met de aanbevelingen van de fabrikant
Specificaties en goedkeuringen
Dit product heeft de volgende goedkeuringen: |
MAN M 3271-1 |
MAN M 3477 |
MAN M 3677 |
Dit product is goedgekeurd door de volgende fabrikanten: |
MB-Approval 228.51 |
MB-blad 235.28 |
MTU Oliecategorie 3.1 |
VOITH RETARDER Olie Klasse B |
Dit product voldoet aan of overtreft de vereisten van: |
DAF Verlengde verversingen |
ACEA E6 |